Gmina Korczyna, chcąc wyjść na przeciw swoim mieszkańcom, stwarza możliwość uzyskania sfinansowania w całości, kosztów pozbycia się odpadów azbestowych, ze środków dotacyjnych lub gminnych. W ramach tego finansowania Gmina Korczyna, zapewnia bezpłatny odbiór i zagospodarowanie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest.
Aby skorzystać z bezpłatnego odbioru azbestu w Gminie Korczyna należy:
- zdemontować azbest z pokryć dachowych; (zdjęcie z dachu, pakowanie, przewóz itp.) związane z odpadem niebezpiecznym jakim jest eternit mogą być realizowane tylko przez uprawnione firmy, posiadające stosowne zezwolenia związane z odpadami niebezpiecznymi.
- przygotować azbest do odbioru tj.: elementy faliste układa się systemem fala w falę, natomiast płaskie płytki w stosy, które należy ułożyć na paletach i zafoliować folią stretchową, tak, aby nie dochodziło do jego uszkodzeń i tym samym – pylenia. Paleta musi być ustawiona w miejscu umożliwiającym swobodny dostęp podczas załadunku. Jeżeli eternit jest drobny lub pokruszony musi znajdować się w workach typu BIG BAG, które również ustawia się na paletach. Zabezpieczenie takie ma na celu uniemożliwienie emisji włókien azbestowych do otoczenia
- wypełniony wniosek wraz z załącznikami, złożyć w Urzędzie Gminy Korczyna, (składa właściciel nieruchomości).
Nabór wniosków prowadzony jest w trybie ciągłym. O kolejności skorzystania z bezpłatnego odbioru azbestu decyduje kolejność wpływu wniosków. Szczegółowe informacje dotyczące realizacji programu, dofinansowania, można uzyskać pod numerem telefonu 13 43 540 80 wew. 105.
Uwaga!!!
Eternit nieprzygotowany do transportu nie będzie odbierany.